Zwrot podatku z zagranicy

Zwrot podatku z Belgii

Zwrot podatku z Belgii przysługuje Ci wówczas, gdy byłeś lub jesteś legalnie zatrudniony do pracy w tym kraju, a pracodawca co miesiąc odprowadzał za Ciebie określoną kwotę podatku. Pamiętaj, że rozliczenie podatku z Belgii jest obowiązkowe. Nawet jeżeli pracowałeś w tym państwie tylko przez kilka miesięcy lub nie mieszkasz tam na stałe, to także masz obowiązek rozliczenia podatkowego w Belgii. W tym celu należy złożyć deklarację podatkową jeszcze przed końcem kolejnego roku kalendarzowego.

Krok po kroku poprowadzimy Cię przez proces rozliczenia podatku!

Minimum formalności – maksimum korzyści!

20 lat doświadczenia w odzyskiwaniu podatków
Zależy Ci na szybkim i sprawdzonym sposobie na uzyskanie zwrotu podatku z Belgii? Świetnie trafiłeś. Specjalizujemy się w obsłudze zwrotów podatkowych dla osób pracujących w Belgii, oferując profesjonalną i bezstresową pomoc w całym procesie. Nie musisz się martwić skomplikowanymi przepisami podatkowymi ani obawiać się popełnienia błędów — my zajmiemy się wszystkim za Ciebie. Dzięki naszej pomocy możesz być pewien, że uzyskasz maksymalny zwrot podatku, do którego masz prawo, a cały proces przebiegnie sprawnie i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Dzięki naszej kompetencji unikniesz skomplikowanych procedur i zaoszczędzisz czas. Nasz doświadczony zespół zapewni Ci wsparcie na każdym etapie rozliczenia. Niezależnie od tego, czy masz pytania dotyczące dokumentów, terminów, czy też chcesz po prostu uzyskać więcej informacji na temat procesu zwrotu podatku, jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc. Belgijskim urzędem skarbowym zajmiemy się my.
Pamiętaj jednak, że w Belgii rozliczenie podatku dochodowego jest możliwe aż do 3 lat wstecz, licząc od końca grudnia wybranego roku podatkowego. Co to oznacza? Do końca 2024 roku możesz rozliczyć się jeszcze za lata 2023, 2022 oraz 2021.
Masz pytanie odnośnie rozliczenia podatku z Belgii?

Rozliczenie dochodów z Belgii krok po kroku

Krok 1
Przygotuj odpowiednie dokumenty (Pobierz dokumenty). W razie potrzeby pomożemy je uzyskać z urzędu oraz wykonamy bezpłatną kalkulację zwrotu podatku z Belgii.
Krok 2
Wypełnij druki, dołącz wymagane dokumenty i odeślij je do nas! Adres znajdziesz w zakładce KONTAKT
Krok 3
Ciesz się nawet kilkutysięcznym zwrotem. Wszelkimi formalnościami zajmiemy się my!

Bezpłatna kalkulacja zwrotu podatku

Wypełnij formularz w 2 minuty! I sprawdź ile należy Ci się zwrotu

Co obejmuje usługa rozliczenia podatku z Belgii

i

Pomoc w skompletowaniu i wypełnieniu niezbędnych dokumentów

Dobranie najkorzystniejszej metody wykonania rozliczenia (indywidualne lub wspólne)

Wsparcie na każdym etapie rozliczenia,

Uwzględnienie wszystkich ulg podatkowych

Brak dodatkowych opłat.

Nie musisz się martwić o skomplikowane procedury rozliczeń podatkowych z Belgii. Nasza firma oferuje kompleksową obsługę, dbając o to, abyś otrzymał jak najwyższy zwrot podatku zgodnie z obowiązującymi przepisami. Skontaktuj się z nami już dziś i daj nam szansę pomóc Ci w odzyskaniu nadpłaconego podatku z Belgii!

Dokumenty wymagane do rozliczenia podatku z Belgii

Belgijska karta podatkowa Fiche lub Individuele Rekening

zaświadczenie EU/EWR

Kopia deklaracji PIT-36

Kopia dowodu osobistego

Formularz BELGIA

Pytania i odpowiedzi

Skorzystanie z ulg podatkowych jest możliwe, jeżeli dochody z Belgii będą stanowić co najmniej 75% całkowitych dochodów podatnika.

Możliwe ulgi obejmują m.in.:

• ulgę na żonę niepracującą lub mało zarabiającą,
  • ulgę na dzieci,
  • ulgę na żonę niepełnosprawną,
  • ulgę na dzieci niepełnosprawne.

Podatek z Belgii można rozliczyć aż do 3 lat wstecz. Oznacza to, że podatnik ma możliwość złożenia deklaracji podatkowej za poprzednie trzy lata, licząc do końca grudnia każdego roku podatkowego, przykładowo, do końca 2024 roku można rozliczyć się jeszcze za lata 2023, 2022 oraz 2021.

Fiche to belgijski odpowiednik polskiego PIT-11. Jest to dokument wystawiany przez pracodawcę, który zawiera informacje dotyczące osiągniętego przychodu oraz zaliczek pobranych na podatek dochodowy. Fiche stanowi podstawę rozliczenia podatku z Belgii.

Procedura zwrotu podatku z Belgii rozpoczyna się zazwyczaj na kilka dni przed końcem września i trwa do początku grudnia. Po złożeniu poprawnie wypełnionego zeznania podatkowego w belgijskim urzędzie skarbowym czas oczekiwania na zwrot podatku może wynosić od 2 do 6 miesięcy. Należy jednak pamiętać, że czas oczekiwania może być różny i zależy od indywidualnej sytuacji podatnika oraz różnych czynników uwzględnianych przez urząd skarbowy.

Zwrot podatku z Belgii można otrzymać na konto bankowe w Polsce lub w Belgii. Jest to kwota, która zostaje zwrócona podatnikowi na podstawie rozliczenia podatkowego.

Tak, osoby pracujące sezonowo w Belgii również mogą ubiegać się o zwrot nadpłaconego podatku dochodowego z tego kraju, pod warunkiem że były zatrudnione legalnie i pracodawca odprowadzał zaliczki na podatek dochodowy.

Tak, jeśli jesteś polskim rezydentem podatkowym, masz obowiązek wykazać dochody uzyskane na terenie Belgii, składając PIT-36 z załącznikiem PIT/ZG. Złożenie deklaracji PIT w polskim urzędzie będzie wymagane do uzyskania zaświadczenia o dochodach EU/ EWR (UE/EOG).

Cena rozliczenia podatku z Belgii zależy od kilku czynników. Koszt rozliczenia podatku z Belgii w ALL-TAX to 470 złotych za rozliczenie indywidualne oraz 550 przy rozliczeniu ze współmałżonkiem. Za usługi w ALL-TAX Zwrot Podatku możesz zapłacić również po uzyskaniu zwrotu podatku. Opłata wtedy jest pobierana w formie prowizji od kwoty zwrotu w wysokości 14%+VAT (minimalna prowizja to 110 euro + VAT)

Tak, istnieje możliwość rozliczenia się wspólnie z małżonkiem w Belgii. W przypadku rozliczenia wspólnego małżonkowie muszą spełniać określone warunki, takie jak: wspólne zameldowanie rodziny w Polsce oraz brak dochodów poza Belgią większych niż 25% sumy wszystkich dochodów.

ALL-TAX Zwrot Podatku specjalizuje się w kompleksowej obsłudze podatkowej, w tym rozliczaniu podatku z Belgii. Wystarczy, że klient zgłosi się do naszego biura lub skontaktuje telefonicznie lub drogą elektroniczną, a nasi doświadczeni specjaliści podejmą się wykonania tego zadania. Zapewniamy profesjonalną obsługę, dbając o to, aby proces wypełniania deklaracji przebiegał sprawnie i zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi.

Zaświadczenie o dochodach uzyskiwane z polskiego Urzędu Skarbowego po rozliczeniu PIT-36 stanowi podstawę do uznania przez belgijski Urząd Skarbowy prawa do skorzystania z ulg podatkowych. Do skorzystania z ulg podatkowych co najmniej 75% całości dochodów z danego roku podatkowego musi pochodzić z Belgii.

Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami

Dzwoniąc do nas zyskujesz pewność, że rozliczenie podatku Belgii odbędzie się sprawnie i bezstresowo.

Aktualności ze świata podatków