Dokumenty do pobrania

Wielka Brytania
dokumenty i druki

Sformułowanie „zwrot podatku z Wielkiej Brytanii” oznacza możliwość ubiegania się o zwrot nadpłaconego podatku z Anglii, Irlandii Północnej, Walii oraz Szkocji. Każda osoba, która w danym roku podatkowym była legalnie zatrudniona na terenie jednego z tych czterech krajów, a pracodawca odprowadzał za nią określone kwoty podatkowe – może składać dokumenty pozwalające rozliczać podatek z UK. Składanie tych dokumentów jest możliwe do pięciu lat wstecz.

Pytania i odpowiedzi

Jeżeli pracujesz w Wielkiej Brytanii i zostałeś tam zatrudniony na umowę o pracę, to nie masz obowiązku składania zeznania podatkowego. Po zakończeniu roku podatkowego Twój pracodawca ma obowiązek sporządzenia i dostarczenia Ci dokumentu, który nazywa się P60. Znajdziesz na nim informację o:

• swoich kwotach dochodu,
    • kwotach pobranych,
    • odprowadzanych zaliczkach.

Ze względu na to, że rozliczenie podatku w Wielkiej Brytanii nie jest obowiązkowe, to za jakiekolwiek opóźnienia z Twojej strony urząd skarbowy nie nałoży na Ciebie żadnej kary. Wyjątkiem od tej reguły są:

• posiadacze karty CIS (osoby pracujące w sektorze budowlanym),
    • SELF ASSESSMENT (osoby samozatrudnione).

Jeżeli z jakichkolwiek przyczyn nie będziesz miał możliwości uzyskania powyższych dokumentów, możesz do wszystkich formularzy związanych z odzyskaniem podatku z zagranicy dołączyć PAYSLIP. Jest to odcinek płacowy, którą otrzymasz wraz z wypłatą. Pamiętaj jednak, że dołączenie tego dokumentu może spowodować, że dłużej przyjdzie Ci czekać na decyzję z urzędu skarbowego. Do skompletowania całości dokumentów do rozliczenia podatku z UK potrzebujesz jeszcze:

• numeru Twojego konta bankowego,
    • kopii paszportu lub dowodu osobistego,
    • numeru narodowego ubezpieczenia społecznego (National Insurance Number, w skrócie NIN). Zostanie Ci on nadany przez angielski urząd skarbowy.

Najważniejszym i oficjalnym dokumentem, bez którego urząd skarbowy nie przyjmie Twojego wniosku o zwrot podatku z UK jest P45 lub P60. Formularz zwrotu podatku UK znajdziesz na stronie all-tax.pl Pierwszy z nich wystawiany jest wówczas, gdy zdecydujesz się zakończyć pracę w trakcie trwającego roku podatkowego. Drugi z kolei zostanie Ci wystawiony po zakończeniu roku podatkowego (po 5. kwietnia), jeżeli wciąż będziesz zatrudniony u tego samego pracodawcy. Pamiętaj, że to do jego obowiązków należy wystawienie Ci jednego z tych dwóch dokumentów.

Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami

Dzwoniąc do nas, zyskujesz pewność, że rozliczenie podatku Holandia odbędzie się sprawnie i bezstresowo.