Świadczenia dodatkowe z zagranicy

Zorgtoeslag zwrot ubezpieczenia z Holandii

Pomożemy Ci otrzymać należny zwrot ubezpieczenia z Holandii (Zorgtoeslag). Jeśli pracujesz legalnie na terenie Holandii i opłacasz składki zdrowotne lub Twój pracodawca odprowadza składkę ubezpieczeniową z miesięcznego wynagrodzenia – możesz ubiegać się o Zorgteoslag.

Nasi specjaliści pomogą Ci uzyskać Zorgtoeslag

Jak uzyskać zwrot ubezpieczenia z Holandii

Czym jest Zorgtoeslag? Każda osoba zatrudniona legalnie na terenie Holandii jest zobowiązana do opłacania ubezpieczenia zdrowotnego. Zorgtoeslag to zwrot pieniędzy z ubezpieczenia dla pracowników, którzy mieli opłacone składki zdrowotne podczas pracy w Holandii. W niektórych sytuacjach pieniądze na poczet składek zdrowotnych w ramach grupowego ubezpieczenia potrąca pracodawca – również wtedy możesz ubiegać się o wypłacenie świadczeń, jeśli spełniasz warunki określone przez urząd skarbowy. Kto może uzyskać zwrot ubezpieczenia z Holandii? Zwrot za ubezpieczenie zdrowotne w Holandii może otrzymać każda osoba, która ukończyła 18. rok życia, jest legalnie zatrudniona na terenie państwa, a jej zarobki w 2022 roku nie wynoszą więcej niż 31998 € na osobę oraz 40944 € – w przypadku tzw. toeslagpartner (współmałżonków, partnerów życiowych lub rodziców wychowujących wspólnie dziecko). Kiedy zwrot ubezpieczenia z Holandii w 2024 roku ? – Terminy Aby ubiegać się o zwrot ubezpieczenia z Holandii, każdy pracownik powinien złożyć wniosek najpóźniej do 31 sierpnia roku następującego po minionym roku podatkowym. Jeśli pospieszysz się ze złożeniem niezbędnych dokumentów, a Twój wniosek wpłynie do końca marca, powinieneś otrzymać zwrot jeszcze przed rozpoczęciem lipca.

Zorgtoeslag – potrzebne dokumenty

Wniosek o Zorgtoeslag (dodatek do ubezpieczenia zdrowotnego) należy złożyć w urzędzie (Belastingdienst) wraz z kompletem dokumentów:
  • kopię polisy ubezpieczeniowej,
  • kopią dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości,
  • 3 ostatnimi paski wypłat (tzw. salarisy).
W ALL-TAX pomagamy w odzyskaniu dokumentów osobom, które mają problem w uzyskaniu polisy ubezpieczeniowej lub jej nie otrzymały od pracodawcy. Kopia ubezpieczenia zdrowotnego pozwoli nam rozpocząć współpracę w celu uzyskania dla Ciebie zwrotu nadpłaconych pieniędzy.
Masz pytanie odnośnie Zorgtoeslag?

Pytania i odpowiedzi

Średni czas oczekiwania na decyzję holenderskiego urzędu w sprawie przyznania zwrotu dodatku do ubezpieczenia zdrowotnego wynosi średnio od 3 do 6 miesięcy. Czas ten może się wydłużyć, jeśli urząd podejmie dodatkowe procedury służące weryfikacji wniosku i okresu ubezpieczenia.

Możesz również ubiegać się o wypłacenie zwrotu z ubezpieczenia w Holandii za poprzedni rok – w takiej sytuacji po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku otrzymasz pieniądze w kwocie odpowiadającej sumie miesięcznych świadczeń z ostatnich 12 miesięcy.

Jeśli złożysz dokumenty potrzebne do przyznania zwrotu ubezpieczenia z Holandii w terminie, pieniądze mogą pojawić się na Twoim koncie po upływie średnio od 3 do 6 miesięcy.

Zorgtoeslag to zwrot ubezpieczenia zdrowotnego w Holandii dla osób, które są zatrudnione legalnie na terenie tego państwa i mają odprowadzane składki na ubezpieczenie.

O zwrot ubezpieczenia zdrowotnego z Holandii mogą ubiegać się osoby bez meldunku – pod warunkiem że mają udokumentowane zatrudnienie i zamieszkanie na terenie państwa podczas okresu zatrudnienia. W ALL-TAX pomagamy w załatwieniu wszystkich formalności i uzyskaniu niezbędnych dokumentów do złożenia wniosku – skontaktuj się z nami.

Wysokość Zorgtoeslag zależy od wysokości otrzymywanego dochodu, a stawki co roku ulegają zmianie. Za 2023 roku maksymalnie możesz otrzymać 154 euro miesięcznie (1848 euro w roku).

Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami

Dzwoniąc do nas, zyskujesz pewność, że rozliczenie podatku Holandia odbędzie się sprawnie i bezstresowo.