Dokumenty do pobrania

Belgia
dokumenty i druki

Rozliczanie podatku w Belgii jest obowiązkowe – nie ma znaczenia, czy pracujesz w tym kraju już kilka lat, czy zatrudniłeś się do pracy sezonowej na kilka miesięcy. W każdym przypadku masz obowiązek rozliczenia się z belgijskim urzędem skarbowym. Aby to zrobić, będziesz potrzebował kilku poprawnie wypełnionych dokumentów. Nie wiesz, skąd możesz je wziąć? Boisz się, że pomylisz się przy wypełnianiu druków? Przyjdź do jednego biur obsługi klienta ALL-TAX – obecni tam konsultanci na pewno udzielą Ci pomocy, której oczekujesz. Możesz być pewien, że wypełnianie dokumentów do rozliczenia podatku z Belgii będzie szybkie, bezproblemowe i działające na Twoją korzyść.

Pytania i odpowiedzi

O zwrot podatku z Belgii może starać się każda osoba, która była legalnie zatrudniona do pracy w tymże kraju, a pracodawca odprowadzał za nią comiesięczny podatek dochodowy. Podatek z Belgii możesz rozliczać do 3 lat wstecz. W związku z tym do końca obecnie trwającego 2019 roku możesz rozliczyć belgijski podatek za lata 2016-2018. Na decyzję związaną z rozliczeniem podatku z Belgii po złożeniu dokumentów w odpowiednim terminie czeka się od 2 do 6 miesięcy. Jeżeli w rozliczeniach pojawią się jakieś wątpliwości, belgijski urząd skarbowy ma prawo przedłużyć ten okres oczekiwania.

Aby móc starać się o odzyskanie podatku z Belgii, musisz w odpowiednim sobie urzędzie skarbowym (Federale Overheidsdienst Financien) złożyć komplet poprawnie uzupełnionych dokumentów. Możesz to zrobić samodzielnie lub poprosić o pomoc któregoś z naszych konsultantów. Jakie druki do ubiegania się o zwrot podatku z Belgii są obowiązkowe?

LOONFICHE – DOKUMENT DO ROZLICZENIA PODATKU Z BELGII

Najważniejszym dokumentem pozwalającym ubiegać się o zwrot podatku z zagranicy jest belgijska karta podatkowa Loonfiche. Otrzymasz ją od swojego pracodawcy do końca kwietnia kolejnego roku po roku podatkowym. Na karcie Loonfiche znajdziesz zapis wszystkich swoich dochodów, które udało Ci się uzyskać w danym roku podatkowym. Możesz ją zastąpić następującymi dokumentami:

• roczne zestawienie płacowe (Individuele rekening),
    • comiesięczne paski wypłat (Loonbrief).

JAKIE JESZCZE DRUKI MUSISZ ZŁOŻYĆ W BELGIJSKIM URZĘDZIE SKARBOWYM?

• Poprawnie wypełniony kwestionariusz osobowy.
    • Belgijski National Numer (N.N.) – to odpowiednik polskiego numeru NIP.
    • Zaświadczenie o dochodach z polskiego urzędu skarbowego EU/EWR (ważne – musi być ono podbite przez polski urząd skarbowy).
    • Kopia Twojego paszportu lub dowodu osobistego.
    • Numer konta bankowego (belgijskiego lub polskiego).
    • Zaświadczenie o wspólnym zameldowaniu z małżonkiem i dziećmi.
    • Jeżeli jesteś zameldowany w Belgii, to dodatkowo będziesz musiał uzupełnić formularz związany z podatkami od osób fizycznych (Personenbelasting).

ROZLICZ PODATEK Z BELGII, WYPEŁNIAJĄC DOKUMENTY WRAZ Z MAŁŻONKIEM

Belgia jest krajem mocno prorodzinnym – w związku z tym istnieje tam obowiązek wspólnego rozliczania podatku z małżonkiem. Dzięki takiemu wspólnemu rozliczaniu się, możecie ubiegać się o całkowity zwrot kwoty, nawet jeżeli wasze zarobki są wysokie. Innymi ulgami o które możesz się starać, rozliczając belgijski podatek są ulgi:

• na dzieci,
    • wynikające z uprawianego zawodu.

Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami

Dzwoniąc do nas, zyskujesz pewność, że rozliczenie podatku Holandia odbędzie się sprawnie i bezstresowo.