Świadczenia dodatkowe z zagranicy
Zorgtoeslag zwrot ubezpieczenia z Holandii
Nasi specjaliści pomogą Ci uzyskać Zorgtoeslag
Jak uzyskać zwrot ubezpieczenia z Holandii
Zorgtoeslag – potrzebne dokumenty
Wniosek o Zorgtoeslag (dodatek do ubezpieczenia zdrowotnego) należy złożyć w urzędzie (Belastingdienst) wraz z kompletem dokumentów:- kopię polisy ubezpieczeniowej,
- kopią dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości,
- 3 ostatnimi paski wypłat (tzw. salarisy).
Najczęściej zadawane pytania
Pytania i odpowiedzi
Średni czas oczekiwania na decyzję holenderskiego urzędu w sprawie przyznania zwrotu dodatku do ubezpieczenia zdrowotnego wynosi średnio od 3 do 6 miesięcy. Czas ten może się wydłużyć, jeśli urząd podejmie dodatkowe procedury służące weryfikacji wniosku i okresu ubezpieczenia.
Możesz również ubiegać się o wypłacenie zwrotu z ubezpieczenia w Holandii za poprzedni rok – w takiej sytuacji po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku otrzymasz pieniądze w kwocie odpowiadającej sumie miesięcznych świadczeń z ostatnich 12 miesięcy.
Jeśli złożysz dokumenty potrzebne do przyznania zwrotu ubezpieczenia z Holandii w terminie, pieniądze mogą pojawić się na Twoim koncie po upływie średnio od 3 do 6 miesięcy.
Zorgtoeslag to zwrot ubezpieczenia zdrowotnego w Holandii dla osób, które są zatrudnione legalnie na terenie tego państwa i mają odprowadzane składki na ubezpieczenie.
O zwrot ubezpieczenia zdrowotnego z Holandii mogą ubiegać się osoby bez meldunku – pod warunkiem że mają udokumentowane zatrudnienie i zamieszkanie na terenie państwa podczas okresu zatrudnienia. W ALL-TAX pomagamy w załatwieniu wszystkich formalności i uzyskaniu niezbędnych dokumentów do złożenia wniosku – skontaktuj się z nami.
Wysokość Zorgtoeslag zależy od wysokości otrzymywanego dochodu, a stawki co roku ulegają zmianie. Za 2023 roku maksymalnie możesz otrzymać 154 euro miesięcznie (1848 euro w roku).
Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami
Dzwoniąc do nas, zyskujesz pewność, że rozliczenie podatku Holandia odbędzie się sprawnie i bezstresowo.