HOLANDIA

jak odzyskać podatek z Holandii

Jak odzyskać podatek z Holandii?

Pracowałeś w Holandii ? Czy wiesz, że holenderski podatek możesz rozliczyć do 5 lat wstecz ? To oznacza, że w 2019 roku możesz się jeszcze rozliczać za rok 2014. Masz czas na złożenie dokumentów do 31 grudnia. Rozliczenie z holenderskim urzędem skarbowym staje się obowiązkowe wówczas, gdy kwota zwrotu jest wyższa niż 14 euro lub gdy przewidywana dopłata do urzędu wynosi więcej niż 45 euro.

Pamiętaj o terminach

Przy rozliczaniu holenderskiego podatku za dany rok podatkowy należy trzymać się ustalonych terminów składania deklaracji. Różnią się one w zależności od tego, czy jesteś zameldowany w Holandii czy nie.

• Osoby zameldowane w Holandii – ostateczny termin złożenia deklaracji to 1 maja.
  • Osoby niezameldowane w Holandii – ostateczny termin złożenia deklaracji to 1 lipca.

W przypadku niedopełnienia powyższych terminów urząd skarbowy może nałożyć na Ciebie karę administracyjną. Kara nie zwalnia z obowiązku wykonania zaległego rozliczenia.

Zmiany w przepisach

Od 2013 roku zmieniły się przepisy dla osób niezameldowanych w Holandii. Ulga, dzięki której zwroty były wysokie, jest obecnie dzielona proporcjonalnie do przepracowanego czasu. Dlatego tak ważną informacją są okresy pracy i miejsce zameldowania.

W roku 2016 z kolei zostały wprowadzone zmiany, dzięki którym od roku 2015 osoby niezameldowane w Holandii mogą ubiegać się o status podatnika kwalifikującego się do ulgi, a co za tym idzie – o wyższy zwrot podatku. Jeżeli jesteś w takiej sytuacji, to Twój dochód holenderski nie może stanowić mniej niż 90% wszystkich dochodów. Wiąże się to także z obowiązkiem przedstawienia holenderskiemu urzędowi zaświadczenia o wysokości polskich dochodów, które uzyskałeś po złożeniu zeznania podatkowego PIT-36 z załącznikiem ZG (w nim zostaną wykazane również dochody osiągnięte w Holandii). Chcesz abyśmy wykonali dla Ciebie PIT-36 z załącznikiem ZG? Zgłoś się do nas!

Jakie dokumenty są niezbędne do rozliczenia podatku z Holandii?

• Karta podatkowa Jaaropgaaf, którą uzyskasz u pracodawcy.
  • Kopia dowodu osobistego lub paszportu.
  • Zaświadczenie z urzędu skarbowego z Polski.
  • Potwierdzenie rachunku bankowego.

Jaki jest czas trwania procedury zwrotu podatku z Holandii?

Oficjalną wersją holenderskiego urzędu skarbowego jest okres do 3 lat. Jednak z naszego doświadczenia wynika, że najczęściej jest to okres około 3-6 miesięcy.

Jak wygląda procedura otrzymania zwrotu podatku ?

1. Otrzymałeś już Jaaropgaaf ? Skontaktuj się z nami. Wyślemy Ci wszystkie dokumenty niezbędne do rozliczenia holenderskiego podatku. Możesz je pobrać również na naszej stronie internetowej lub w punktach obsługi klienta.
  2. Po uzupełnieniu i podpisaniu wszystkich dokumentów, odeślij cały ich komplet do nas.
  3. Wybierz interesującą Cię formę zapłaty.

Jeśli chcesz wiedzieć, jaką kwotę podatku otrzymasz, skontaktuj się z biurem rozliczeń zagranicznych ALL-TAX. Otrzymasz od nas darmową kalkulację.

Co to jest rozłąkowe (algemene heffingskorting)?

Według holenderskiego prawa cywilnego, pary w związkach małżeńskich lub partnerskich oraz osoby posiadające wspólne dziecko i prowadzące wspólne gospodarstwo domowe są tzw. partnerami fiskalnymi. Status ten pozwala uzyskać rozłąkowe, czyli dodatkową kwotę zwrotu podatku z Holandii. Przypada ona na partnera fiskalnego niepracującego w Holandii, którego dochód w Polsce nie przekracza 6 000 euro brutto. Z kolei roczny dochód brutto osoby pracującej w Holandii musi przekraczać 10 000 euro. Trzeba pamiętać, że im większy dochód, tym ,,rozłąkowe’’ jest mniejsze.

Ważne! Twój partner fiskalny musi posiadać Sofinummer (BSN) oraz mieć podbite zaświadczenie z urzędu skarbowego. Jeżeli Twój partner fiskalny nie posiada numeru BSN, zgłoś się do nas. Pomożemy w jego odzyskaniu.

Jak otrzymać ulgę na dziecko?

Jeśli posiadasz dziecko do 12. roku życia, możesz ubiegać się o dodatkową ulgę z tytułu zasiłku rodzinnego w Holandii dla Polaków. Dlaczego warto o tym pamiętać ? Ponieważ można otrzymać nawet do 3 000 euro zwrotu. Jakie dokumenty są potrzebne, aby otrzymać ulgę na dziecko w Holandii?

• Akt urodzenia dziecka na druku europejskim.
  • Dokument potwierdzający wspólne zameldowanie wraz z dzieckiem w Polsce (pamiętaj, że dokument ten musi być przetłumaczony na język angielski przez tłumacza przysięgłego.

Ściągnij gotowe dokumenty ze zwrotu podatku z Holandii.

Pracowałeś w Holandii?
Zgłoś się do nas!