HOLANDIA

jak odzyskać podatek z Holandii

Pracowałeś w Holandii? Chciałbyś odzyskać podatek? Czy wiesz, że holenderski podatek możesz rozliczyć do 5 lat wstecz? To oznacza, że w 2022 roku możesz się jeszcze rozliczać za rok 2017. Masz czas na złożenie dokumentów do 31 grudnia. Rozliczenie z holenderskim urzędem skarbowym staje się obowiązkowe wówczas, gdy kwota zwrotu jest wyższa niż 14 euro lub gdy przewidywana dopłata do urzędu wynosi więcej niż 45 euro. Przeczytaj artykuł, z którego dowiesz się, jak odzyskać podatek zapłacony w Holandii i poznasz najważniejsze informacje dotyczące rozliczania się z holenderskim urzędem.

Zwrot podatku a obowiązkowe rozliczenie podatku z Holandii – kogo obowiązuje?

Zwrot podatku z Holandii jest możliwy dla każdego, kto legalnie pracował w tym kraju. Jednak wciąż wiele osób wyjeżdżających do Holandii w celach zarobkowych, nie wie, że rozliczenie z holenderskim urzędem jest obowiązkowe – bez względu na to, jak długo trwa zatrudnienie oraz jaka jest wysokość zarobku. Oznacza to, że każda osoba, która podejmowała zatrudnienie na terenie tego kraju, zobowiązana jest do złożenia zeznania podatkowego. Co ważne – w przypadku gdy podatnik zapomni lub spóźni się z dostarczeniem dokumentów do urzędu, może zostać nałożona kara administracyjna. W skrajnych przypadkach sprawa może trafić nawet do sądu, co wiąże się z jeszcze większymi grzywnami, przez co wypłacany podatek w Holandii traci na wartości.

Przeczytaj również: Kwota wolna od podatku w Holandii – kto może skorzystać z ulg podatkowych?

Zwrot podatku z Holandii – pamiętaj o terminach

Ubiegając się o zwrot podatku zapłaconego w Holandii, pierwszą rzeczą, o której powinieneś pamiętać, są terminy złożenia dokumentów rozliczeniowych. Przy rozliczaniu holenderskiego podatku za dany rok podatkowy należy trzymać się ustalonych terminów składania deklaracji. Terminy wypłat zwrotu podatku Holandia różnią się one w zależności od tego, czy jesteś zameldowany w tym kraju, czy nie.

• Osoby zameldowane w Holandii – ostateczny termin złożenia deklaracji to 1 maja.
  • Osoby niezameldowane w Holandii – ostateczny termin złożenia deklaracji to 1 lipca.

W przypadku niedopełnienia powyższych terminów urząd skarbowy może nałożyć na Ciebie karę administracyjną, o której mowa była w poprzednim akapicie. Kara nie zwalnia z obowiązku wykonania zaległego rozliczenia podatkowego.

Rozliczenie podatku Holandia – zmiany w przepisach

Od 2013 roku zmieniły się przepisy dla osób niezameldowanych w Holandii. Ulga, dzięki której zwroty były wysokie, jest obecnie dzielona proporcjonalnie do przepracowanego czasu. Dlatego tak ważną informacją są okresy pracy i miejsce zameldowania.

W roku 2016 z kolei zostały wprowadzone zmiany, dzięki którym od roku 2015 osoby niezameldowane w Holandii mogą ubiegać się o status podatnika kwalifikującego się do ulgi, a co za tym idzie – o wyższy zwrot podatku. Jeżeli jesteś w takiej sytuacji, to Twój dochód z Holandii nie może stanowić mniej niż 90% wszystkich dochodów. Wiąże się to także z obowiązkiem przedstawienia holenderskiemu urzędowi zaświadczenia o wysokości polskich dochodów, które uzyskałeś po złożeniu zeznania podatkowego PIT-36 z załącznikiem ZG (w nim zostaną wykazane również dochody osiągnięte w Holandii). Chcesz, abyśmy wykonali dla Ciebie PIT-36 z załącznikiem ZG? Zgłoś się do nas!

Rozliczenie podatku z Holandii zmienia się również w 2022 roku. Zmiany obejmują: progi podatkowe, ulgi pracownicze, ogólną ulgę podatkową czy dodatek ubezpieczeniowy. Więcej informacji o zmienionych przepisach znajdziesz w artykule https://all-tax.pl/rozliczenie-podatku-z-holandii-w-2020-roku-co-sie-zmieni/

Jakie dokumenty są niezbędne do rozliczenia podatku z Holandii?

Rozliczenie podatku z Holandii wymaga przede wszystkim dostarczenia dokumentów od pracodawcy, w których zamieszczone są takie informacje jak: wysokość otrzymywanego wynagrodzenia czy kwota odprowadzanego podatku. Oprócz tego musisz dołączyć również dokumenty osobiste. Aby móc ubiegać się o zwrot podatku z Holandii, złóż:

• kartę podatkową Jaaropgaaf, którą uzyskasz u pracodawcy,
  • kopię dowodu osobistego lub paszportu,
  • zaświadczenie z urzędu skarbowego z Polski,
  • potwierdzenie rachunku bankowego.

Ile się czeka na zwrot podatku z Holandii? Czas trwania procedury wypłaty należności

Obecnie dokładne terminy zwrotu podatku z Holandii nie są bliżej określone. Oficjalną wersją holenderskiego urzędu skarbowego jest okres do 3 lat. Jednak z naszego doświadczenia wynika, że najczęściej jest to okres około 3-6 miesięcy. Czekając na zwrot podatku Holandia, można kierować się jednak pewnym kluczem:

• podatnicy, którzy złożą wszystkie dokumenty rozliczeniowe do ostatniego dnia marca danego roku, powinni otrzymać należność podatkową do maksymalnie ostatniego czerwca tego samego roku,
  • podatnicy, którzy spóźnią się z dostarczeniem dokumentów, mogą czekać na zwrot podatku nawet od 6 miesięcy do nawet 3 lat.

Jak sprawdzić status zwrotu podatku z Holandii? Niestety holenderski urząd nie informuje płatników w żaden sposób o wypłacie. Dlatego też najlepszym sposobem jest stałe obserwowanie stanu swojego konta i cierpliwe czekanie na pojawienie się należnych środków na swoim rachunku. Aby uniknąć jakichkolwiek opóźnień (związanych najczęściej z niekompletnym dostarczeniem dokumentów), warto postawić na usługi profesjonalnych biur rozliczeń zagranicznych. Jeżeli zależy Ci na sprawnym złożeniu deklaracji i szybkiej wypłacie zwrotu podatku z Holandii, zadzwoń do nas.

Rozliczenie Holandia – jak wygląda procedura zwrotu podatku?

Samodzielne rozliczenie podatku z Holandii niejednokrotnie sprawa problemy – zwłaszcza jeżeli podatnik robi to pierwszy raz. Procedura ta może być jednak łatwa i przyjemna – wygodnym sposobem jest skorzystanie z usług profesjonalnego biura rozliczeń zagranicznych. Jak to wygląda w praktyce?

1. Otrzymałeś już Jaaropgaaf? Skontaktuj się z nami. Wyślemy Ci wszystkie dokumenty niezbędne do rozliczenia holenderskiego podatku. Możesz je pobrać również na naszej stronie internetowej lub w punktach obsługi klienta.
  2. Po uzupełnieniu i podpisaniu wszystkich dokumentów odeślij cały ich komplet do nas.
  3. Wybierz interesującą Cię formę zapłaty.

Nie wiesz, jak obliczyć zwrot podatku z Holandii? Jeśli chcesz wiedzieć, jaką kwotę podatku otrzymasz, skontaktuj się z biurem rozliczeń zagranicznych ALL-TAX. Otrzymasz od nas darmową kalkulację. Odzyskiwanie podatku z Holandii jest prostsze z profesjonalistami.

Zwrot podatku Holandia – co to jest rozłąkowe? (Algemene Heffingskorting)?

Według holenderskiego prawa cywilnego, pary w związkach małżeńskich lub partnerskich oraz osoby posiadające wspólne dziecko i prowadzące wspólne gospodarstwo domowe są tzw. partnerami fiskalnymi. Status ten pozwala uzyskać rozłąkowe, czyli dodatkową kwotę zwrotu podatku z Holandii. Przypada ona na partnera fiskalnego niepracującego w Holandii, którego dochód w Polsce nie przekracza 6 000 euro brutto. Z kolei roczny dochód brutto osoby pracującej w Holandii musi przekraczać 10 000 euro. Trzeba pamiętać, że im większy dochód, tym „rozłąkowe” jest mniejsze.

Ważne! Twój partner fiskalny musi posiadać Sofinummer (BSN) oraz mieć podbite zaświadczenie z urzędu skarbowego. Jeżeli Twój partner fiskalny nie posiada numeru BSN, zgłoś się do nas. Pomożemy w jego odzyskaniu.

Zwrot podatku z Holandii – jak otrzymać ulgę na dziecko?

Odzyskanie podatku z Holandii to niejedyne, co możesz otrzymać. Jeśli posiadasz dziecko do 12. roku życia, możesz ubiegać się o dodatkową ulgę z tytułu zasiłku rodzinnego w Holandii dla Polaków. Dlaczego warto o tym pamiętać? Ponieważ oprócz Holandia zwrot podatku można otrzymać nawet do 3 000 euro dopłaty. Jakie dokumenty są potrzebne, aby otrzymać ulgę na dziecko w Holandii?

• Akt urodzenia dziecka na druku europejskim.
  • Dokument potwierdzający wspólne zameldowanie wraz z dzieckiem w Polsce (pamiętaj, że dokument ten musi być przetłumaczony na język angielski przez tłumacza przysięgłego).

Ściągnij gotowe dokumenty ze zwrotu podatku z Holandii.

Pracowałeś w Holandii?
Odzyskaj podatek z Holandii z ALL-TAX!
Zgłoś się do nas!

Aktualności o podatku zagranicznym
Dowiedz się więcej

Certyfikat rezydencji podatkowej w Holandii

Certyfikat rezydencji podatkowej w Holandii – kto i jak może go uzyskać?

Certyfikat rezydencji podatkowej w Holandii jest kluczowym dokumentem…
Belastingdienst co to

Belastingdienst – co to jest?

Pracujesz w Holandii lub zastanawiasz się nad wyjazdem do tego…
Numer BSN (dawniej SOFI) – jak go sprawdzić i komu jest potrzebny?

Numer BSN – osoby wyjeżdżające do pracy w Holandii z pewnością…